vineri, 18 ianuarie 2013

Dedicatie celor 2 N.

As dori sa inchin aceste sapunuri tuturor bunicilor mei ,femei sau barbati,de la care am mostenit respect profund si sensibilitate accentuata pentru tot ce este VIU,dar si curiozitate de a mixa diverse elemente si sete nestavilita de cunoastere,de a despica firul "in 10",de a analiza continuu si a cauta informatie proaspata pana in "panzele albe".
Aceste caractere au facut posibila aparitia sapunului meu..
Si acest sapun ,a aparut se pare ,prin mine, din mine ,si nu intamplator ,caci are menirea sa spele nu numai prezentul dar si trecutul, multe generatii  din spate .Acolo a ramas ceva ,iar acel ceva va fi vindecat acum.

Si am sa le dedic in special celor 2 N pe care i-am cunoscut ,bunicii din partea mamei si bunicului din partea tatalui.

De la bunica materna (cu care am avut o legatura profunda )am preluat placerea gatitului.O conditie esentiala pentru "sapunarit".Bunica mea  stapanea arta gatitului  extrem de bine si excela de fiecare data in gusturi, texturi,mirosuri si aspect.Nu facea diferenta intre o masa de zi cu zi sau una festiva.Toate erau la superlativ .
Si azi ,dupa atata timp, razbate din memoria celulelor olfactive, gustative si a  neuronilor  corespunzatori
mirosul si gustul mancarurilor ei.

Bunicul patern (cu care ,culmea, nu am avut o relatie apropiata)era un magician al gradinaritului ,un mare iubitor al plantelor si in special al florilor.
Avea in gradina cele mai frumoase lalele (poate cele olandeze le egaleaza,desi nu cred) si cei mai parfumati trandafiri.  Recolta de rosii era inegalabila :avea cele mai frumoase,gustoase ,zemoase si parfumate rosii pe care le-am mancat vreodata.Le tot caut vara prin piete,pe la tarani,doar ,doar le voi gasi.
Dar fara succes,se pare ca ramane  doar amintirea...Toate plantele din gradina erau superbe,datorita pasiunii si sufletului lui pus in sadirea si ingrijirea lor.
Recunostinta voua! 

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu