marți, 8 ianuarie 2013

Descompunerea Sapunului



                 "Cand oamenii alearga intr-un cerc ,spunem ca sunt nebuni.
                  Cand planetele fac acest lucru,spunem ca graviteaza.
                  Norii continua sa dea ocol Pamantului, iar si iar.
                  Si iarasi.Nu prea e altceva de facut. "
                                                                       Autor necunoscut

         CERCUL a fost privit din vremuri imemoriale ca simbol al schimbarii vietii atat la nivelul micro cat si la nivelul macrocosmosului.Fie ca e vorba de celula,roata sau floare,ciclul anotimpurilor,rotunjimea soarelui sau a lunii-ce marcheaza cronologia zilelor-schimbarea  are forma de cerc.
Si pentru mine personal,  aceasta forma geometrica simpla ,are conotatii adanci de foarte multa vreme.Insa mi-am dat seama de ele, doar incercand sa descriu prin scris, conceptul dragului meu Sapun.






             Cercul sacru al Vietii,roata vindecarii cum o mai numesc samanii ,contin cele 4 elemente primare:
  Aer,Apa,Foc,Pamant.
 In mijocul lor sunt Eu sau oricare Fiinta Umana.
Amplasarea lor poate sa difere de la un trib la altul in functie de traditiile culturale si deosebirile de mediu.
Unii plaseaza Lumea animala (corespondent Aer )in Nordul rotii, Lumea umana (foc )in Est, Lumea vegetala (Apa )in Sud, Lumea minerala (Pamant )in Vest. Sunt multe semnificatii pentru cei 4 poli,insa nu dezvolt acum subiectul.
Altii le modifica pozitia,dar ceea ce cred eu ca trebuie retinut si subliniat este altceva.
Faptul ca, toti accepta aceste elemente ce  se intrepatrund in noi si la nivel planetar ,iar atunci cand  sunt echilibrate, exista acea stare dupa care tanjim cu totii :ARMONIA.  
Si asa apare in minte intrebarea: cum as putea integra trigonul Om -Apa -Sapun in cercul acesta miraculos al vietii si al vindecarii?
Mi-am dat usor seama ca facand asta ,actul spalarii chiar devine Sacru.
Si s-a mai produs un maaaare declick. Am inteles de fapt ceea ce spuneau batranii intelepti ai triburilor popoarelor indigene: totul in viata este Sacru  iar tot ceea ce facem noi este profund Spiritual.

Sapunul acopera doua segmente mari:
                          Lume vegetala : Plante  ca atare sau sub forma de macerate
                                                              derivatele lor uleiuri sau unturi vegetale,
                                                               uleiuri esentiale
                          Lume minerala : soda caustica,argila,sare, pudra minerala
si are si el componenta sa de Apa.

Asadar  acest cerc al "spalarii " e in usor  dezechilibru lipsindu-i lumea animala.
Lumea consumatoare si producatoare de sapunuri handmade lauda lipsa grasimii animale  insa daca privim lucrurile ca intreg ,nu pot fi in deplin acord cu ceea ce se aclama.
Nu sustin sacrificarea animalelor,departe de mine acest lucru ,insa Omul va fi un fidel consumator de carne pana la sfarsitul lumii.Si atunci, daca sacrificarea oricum exista, poate ca putem sa multumim animalului pentru sacrificiul lui si sa folosim o tusa de grasime animala  ,chiar de marimea unei picaturi ,pentru a echilibra Roata.
Inca nu am gasit o sursa de grasime animala "curata",pe care sa o "simt" asa, dar cautarea continua.
Deocamdata am sculptat animale de putere pe unele sapunuri sau pe cele mici destinate copiilor  le-am taiat in forma de animalute.
M-am gandit de asemenea la alt component din acea lume : Laptele.Multe sapunuri handmade au incorporat lapte de capra si e foarte laudat.Nu sunt sigura insa daca nu este perisabil,chiar UHT incorporat .
Mai trebuie sa "caut"in directia asta.
Dar cu siguranta  voi folosi MIEREA, minunatia  a albinelor ,care poate intregi si inchide in mod cert Cercul 
sapunului care o contine. 

Deci Lume umana, vegetala, minerala si animala isi unesc energiile si vibratiile in Cercul vietii,prin extrapolare al Spalarii, si fac din acest proces unul Vindecator.

Din nefericire nu ne-a invatat nimeni  niciodata sa simtim elementele.Insa, am putea invata despre ele,unindu-ne individual cu fiecare.Sigur ca asta nu se poate face cu mintea.E o experienta ce trebuie traita, simtita...

Ca AER,am putea deveni vantul ce sufla printre ierburi si copaci, sau briza marii,sau dimpotriva nemiscarea aerului intr-o zi torida de vara.

Ca APA ,am putea  experimenta un strop de ploaie ce ne cade in palma, un fulg de nea, minunata picatura de roua  pe panza unui paianjen sau dimpotriva insusi  marele ocean, valurile , sau caderea ,lunga , zgomotoasa a unei cascade.

Ca PAMANT,am putea fi bucatele de pamant din ghivecele apartamentului sau din jurul locuintelor,sau chiar nisipul de pe plaje.

Ca FOC,am putea experimenta mica flacara a unei lumanari sau poate un mare foc  de tabara ,sau chiar apropierea Soarelui.

Si apoi... de ce nu , am putea experimenta interfata dintre ele.
Cum e aerul la jonctiunea cu flacara lumanarii?
Cum e briza marii in contact cu valurile inspumate?Care e senzatia atunci cand valul se sparge de stanci?

Si de ce nu ,poate le putem simti si in Sapun?Am putea simti clabucul translucid ce se formeaza in contact cu apa... I-am putea simti esentele?Am putea reconstrui starea din care el s-a nascut...

Si de ce nu, sa ne simtim pe Noi, sa ne simtim Corpul,ce mesaje are azi, in acest Cerc Sacru al Spalarii, ce anume are nevoie sa fie spalat, curatat, transformat?

                                            




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu